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El compromiso con las personas que cada día viajan con Dbus y con la sociedad en general, se refleja también en los proyectos que Dbus lleva a cabo en colaboración con entes y organizaciones locales e internacionales.

Los proyectos más recientes de la Compañía son los siguientes:

 

Proyecto SITE (Smart Travelling in Atlantic Cities)

ProyectoSiteDesde comienzos de 2012, Dbus y el Ayuntamiento de San Sebastián participan en el proyecto europeo SITE, un proyecto para fomentar el uso del transporte público mediante la mejora de los sistemas tecnológicos y de pago en los autobuses.
El proyecto ha sido seleccionado por la Unión Europea dentro del Atlantic Area Programme de la iniciativa INTERREG y valorado con la máxima calificación. El proyecto está financiado por el Fondo Europeo de Desarrollo Regional (FEDER).

En el Proyecto SITE San Sebastián participa junto con las ciudades de Liverpool en Inglaterrra, Nantes en Francia, Gijón en España, Aveiro en Portugal y Dún Laoghaire en Irlanda.

Proyecto SITE (Smart Travelling in Atlantic Cities) El proyecto SITE, que cuenta con una importante aportación económica de la Unión Europea, ha permitido a Dbus y el Ayuntamiento de San Sebastián desarrollar iniciativas e implementar tecnologías que mejoren la accesibilidad de los autobuses para personas discapacitadas y con movilidad reducida, reduzcan los tiempos de viaje y simplifiquen los sistemas de información y compra, generando así una mejor experiencia de las personas usuarias del transporte urbano en San Sebastián.

 

Proyecto SmartCem

logosmartDbus, junto con el Ayuntamiento de San Sebastián y otras ciudades y organismos europeos, participa en un innovador proyecto piloto llamado SmartCEM (Connected Electro Mobility), puesto en marcha en enero de 2012 y con una duración total de 30 meses. El proyecto SmartCEM se presentó a la convocatoria de la Comisión Europea de 2011 sobre programas pilotos en innovación, siendo uno de los proyectos seleccionados.

Junto a Dbus y el Ayto de San Sebastián, participan también en el proyecto otras ciudades y entidades.

Entre ellas están las ciudades de Barcelona y Turin, la Universidad de Newcastle, entidades como Tecnalia o el Cluster de Movilidad y Logística de Euskadi, Ertico en Bélgica, NEC Europe y Gateshead College en el Reino Unido, o Idiada y el RACC en Cataluña, así como la Diputación Foral de Gipuzkoa.

El proyecto incide en la movilidad eléctrica que se espera se desarrolle en los próximos años en las ciudades y consiste en valorar el comportamiento de los vehículos eléctricos y la adaptación de los conductores y conductoras desde el punto de vista de cambio de necesidades al dejar de utilizar un vehículo de combustible tradicional por uno eléctrico.

La participación de Dbus en el proyecto está centrada en estudiar el comportamiento del autobús híbrido en el servicio diario de transporte público en San Sebastián.

Dentro del proyecto también se estudiarán las posibles oportunidades de nuevos negocios en torno a la movilidad eléctrica que podrían darse en el futuro.

 

Proyecto ASSISTANT de ayuda en la movilidad de las personas mayores

assistantEl proyecto ASSISTANT, en el que Dbus colabora con Tecnalia, pretende mejorar la movilidad de las personas mayores en el transporte urbano a través de una aplicación que les guíe durante todo el trayecto.

La iniciativa ASSISTANT puesta en marcha en junio de 2012, tiene como objetivo facilitar la movilidad de las personas mayores en las ciudades, mejorando así su autonomía y calidad de vida. Para ello se desarrollará una herramienta que les permita planificar su ruta desde el origen hasta llegar a su destino.

Está previsto que a lo largo del año 2014 se realicen las últimas pruebas para lanzar la versión de pruebas de esta aplicación que facilitará la movilidad de las personas mayores.

El proyecto cuenta con la participación activa de cinco países europeos y con el apoyo de la Comisión Europea a través del programa Ambient Assisted Living (AAL) para la mejora de las condiciones de vida de las personas mayores en Europa, y está previsto que concluya en 2017.

 

Proyecto CIVITAS-Archimedes

Dbus ha participado en la iniciativa CIVITAS, un proyecto internacional y promovido por la Comisión Europea. La iniciativa CIVITAS ayuda a las ciudades a promover un sistema de transporte urbano sostenible, limpio y económico, implementando y evaluando paquetes de medidas basadas en políticas y tecnologías ambiciosas e integradas. Las medidas adoptadas abordan tanto la demanda como la oferta de transporte. Su finalidad es mejorar la calidad de vida de toda la ciudadanía. El número de ciudades participantes no para de crecer y en la actualidad cerca de 60 ciudades de toda Europa forman parte de la comunidad CIVITAS.

Entre las ocho categorías establecidas dentro del proyecto, la ciudad de San Sebastián ha participado en la categoría Archimedes, una ambiciosa combinación de actividades que tienen como objetivo aumentar la cuota modal de los modos sostenibles y proporcionar servicios de viajes más seguros y cómodos en las zonas urbanas de tamaño medio. Dbus ha liderado las actividades relacionadas con el área de trabajo “Uso de combustibles alternativos y de vehículos limpios y energéticamente eficientes”. El proyecto ha contado con 83 medidas de ayuda al cumplimiento de las legislaciones de la UE (más combustibles alternativos, menos emisiones de CO2, contaminación y el ruido) y para aumentar la eficiencia energética.

logo archimedesARCHIMEDES es un proyecto integrador, que ha reunido a seis ciudades europeas,  para hacer frente a los problemas y poder aprovechar las oportunidades para la creación de un medio ambiente más sostenible y la promoción de los sistemas de transporte con energía eficiente.

Dentro del Proyecto Dbus ha implantado también los corredores de transporte de alta calidad BRT en las líneas 5 y 28. Asimismo ha incorporado autobuses ecológicos con tecnología EEV y ha adquirido el primer autobús híbrido que circula por las calles de San Sebastián desde 2011.

Otras medidas implementadas por Dbus en este Proyecto han sido la mejora de servicios de autobús a los polígonos industriales y áreas empresariales así como la implantación de nuevos medios tecnológicos para mejorar al servicio.

La aportación recibida de la Unión Europea por la ciudad de San Sebastián en el Proyecto CIVITAS ha sido de 4.266.116€ de los que la CTSS ha recibido 1.562.097€ a lo largo de los cuatro años de duración del Proyecto.

El éxito de las medidas fomentadas y adoptadas por Dbus, y el esfuerzo del Ayuntamiento de San Sebastián para la una movilidad más sostenible, le valió a la ciudad el premio al mejor transporte sostenible en el Foro Civitas celebrado en Vitoria en septiembre de 2012. El jurado compuesto por expertos independientes seleccionó a San Sebastián como inspiración y ejemplo a seguir en el ámbito de la movilidad sostenible en Europa.

El premio CIVITAS Ciudad del Año es el premio europeo más importante por un transporte más sostenible. En los últimos años las ciudades ganadoras, antes de San Sebastián, fueron Utrecht, Bolonia y Gante.

Autobus erreiakCarrilesBus

Donostian hainbat autobus errei daude hiri osoan. Gaur egun, Donostian 12 km autobus errei daude, autobus eta taxientzako eremu esklusiboa, eta horri esker, autobusen zirkulazioa arina da zirkulazioa, oro har, motel dabilenean ere.

Gaur egun, Dbus autobusetan erabiltzaileek egindako kilometroen % 21 autobus erreietan egiten dira, eta horri esker, ibilbide denborak murriztu eta kalitatea areagotzen da.

semaforoSemaforo bidezko lehentasunen sistema Garraio publikoaren puntualtasuna giltzarria da herritarrei zerbitzu eraginkorra eskaintzeko. Hori dela eta, Dbusek semaforo bidezko lehentasunen sistemak ditu, bidegurutzeetan semaforoak autobusen itxarote denboretara automatikoki egokitzeko, eta horri esker, itxarote denborak aurrez daitezke.senora

Gaur egunean, Dbuseko autobusek lehentasuna eska dezakete hiri osoko 82 bidegurutzetan, eta gainera, San Martin eta Hondarribia kaleen artean semaforo esklusiboa dute.

Udaltzaingoarekin koordinatuta Dbuseko kontrol zentroa arduratzen da linea guztiek behar bezala funtzionatzeaz, eta aldi berean, Donostiako Mugikortasun agenteekin eta udaltzaingoarekin etengabeko harremanetan dago.

Edozein gorabehera izanez gero, Dbuseko ikuskatzaileek aplikazio informatiko bat dute udaltzaingoarekin harremanetan jartzeko eta agintaritzaren esku-hartzea eskatzeko.

Autobusera sartzeko denbora hobetzea Autobusera sartzeko denbora murriztea eta ilarak saihestea giltzarria da zerbitzuetan atzerapenak saihesteko. Hori dela eta, Dbusek autobus guztietan instalatu ditu irakurketa azkarreko balidatzeko makinak. Erdiguneko atearen sarbidean ere balidatzeko makinak instalatu dira, mugigarritasun gutxiko pertsonentzat eta haur kotxeak dituzten pertsonentzat, beraz, orain txartela ordaintzeko gidariarenganaino joan beharrik ez dute.

Eskudirutan gutxiago ordaintzea edo eskudirurik ez erabiltzea Gaur egun, Dbusen bidaien % 10,7 baino gutxiago ordaintzen dira eskudirutan. Kontakturik gabeko txartel adimendunak eta ordainketa sistema berriak sartuta, hala nola NFC mugikorrekin ordaintzea, errazagoa da erabiltzaileentzat bidaia ordaintzea.

Autobusen barruan segurtasun kameren sistema 2010etik, Dbuseko autobusen flotaren % 100ek barruan zaintzeko kamerak ditu. Zaintzak edozein gorabehera arraro gertatuz gero erabiltzaileen eta gidarien segurtasuna bermatzen du.

Autobusetan parekatzearen aurkako sistema

Anti-bunching edo parekatzearen aurkako sistema EKO-busen barruan txertatuta dago, zerbitzuaren puntualtasuna eta eraginkortasuna hobetzeko. Tablet bat erabiltzen du euskarri gisa, gidariaren alboan, eta handik, gidariari jakinarazten dio linea bereko autobusen arteko distantzia ez denean egokia puntualtasuna mantentzeko, eta mezuak eta gomendioak egiten ditu, hori saihesteko.

Antiemparejamiento

Mejora gestionDauden baliabideak optimizatuta, errendimendu handiena ateratzeaz gain, zerbitzu fidagarriagoa eta eraginkorragoa eskain dezakegu. Dbusen programa urreratuenekin lan egiten dugu autobusak nahiz ordutegi eta langileak kudeatzeko.

Ustiaketan Laguntzeko Sistema (SAE), flotaren kudeaketa eraginkorra
Bidaiariak modu erregularrean garraiatzeko zerbitzuaren kudeaketa integrala egiteko tresna da, lokalizazio teknologietan (GPS), informazio geografikoko sisteman (GIS) eta GPRS komunikazio mugikorretan oinarrituta.

Sitemari esker, zerbitzua bermatu eta baliabideak optimiza ditzakezu, zirkulazioan dauden autobusei etengabeko jarraipena eginda. Sistema horri esker, Dbuseko profesionalek berehalako erantzuna eman diezaieke zirkulazio gorabeherei eta ibilgailuen gorabeherei, gorabehera horien eraginez atzerapenak minimizatuta eta pertsonei zerbitzu hobea eskainita.

Baliabide eta ordutegiak optimizatzeko sistemak
Dbusek software aurreratua du autobusen flotaren eta eskuragarri dauden langileen erabilera ahalik eta onena egiteko, eta ahalik eta gehien murriztuta autobus bakoitza eta gidari bakoitzak lanaldian zerbitzuz kanpo emandako denbora.

Linea bakoitzaren ordutegien plangintza optimizazio kontzeptu berarekin egiten da, geltokian autobusen itxarote denbora murriztu eta eskainitako zerbitzuaren estaldura hobea lortzen baita.

Euskotreneko erakunde guztiaren KONPROMISOEN barruan Erantzukizun-Gobernuaren Politika Deklarazioren bidez adierazita, ondorengo hauek daude:

INGURUMENA

Ingurune-kudeaketa arduratsua eta ekoeraginkorra: inguru naturala gordetzeko konpromisoa bere gain hartuz, igorpenak, kontsumoak eta hondakinak kontrolatu; baliabide mugatuen kontsumo arduratsua sustatuz, erosketa eko-adiskidetsuak eta babesaren alde egiten dituzten ekimenak, kontserbazioa eta inguruaren berreskuratzea.

Ingurumen ikuspegia, Euskotreneko Gobernu Arduratsuen Politikatik aurrera, egungo eta etorkizuneko bizitza kalitatea gordetzean datza gure jardueraren garapenean aire, ura eta zoru garbien inguru bat bermatuz, baliabide naturalen kudeaketa arduratsuen bidez eta sortutako hondakinak modu egokian kudeatuz. Erraztu era berean, lurralde eta mugikortasun oreka, horrela aldaketa klimatikoan eragina mugatuz eta baita bioaniztasunaren babesa eta sistema ekologikoen funtzionaltasuna.

Horretarako, Euskotrenek 2013-2016 Ingurumen Kudeaketa Plana onartu du. Plan horrekin ekintzak planifikatu nahi ditu garraio jardueratik datozen ingurumen ezinegonei eta beharrizanei erantzuna emateko eta horren ondorioz material mugikorraren mantendua garraio jarduera garatzeko helburuarekin kalitatezko ingurumen ingurua berbatuz, inguruan inpaktu txikiarekin eta pertsonen osasuna gizartearen mugikortasun eskaera asez eta era berean gutxien kutsatzen duten joan etorrien ereduen eta moduen garapenari lagunduz. KALITATEA

Hiritarrei zuzendutako kalitatezko zerbitzu bikainak: joan-etorri seguruak eskainiz, pertsona guztientzako eskuragarriak, puntu-puntuan heltzen direnak, erosoak, berritzaileak, kalitatezkoak, eta Euskotreneko zerbitzuak erabiltzerakoan beteko direla bermatuz.

Gure kalitatezko ikuspegia prgamatismoarekin eta grinarekin lan egitea datza egungo belaunaldien mugikortasun beharrizanak asetzeko, aldian-aldian gure eskaintza, lan metodoak, eta zerbitzu kalitatea birbalioztatzen dugun heinean, hiritarren eskaera aldakorretara egokitzeko.

Gasteizko tranbiak AENOR egiaztagiri bikoitza lortu du:
Zerbitzuen gutuna Gasteiz

SEGURTASUNA ETA LAN OSASUNA

Euskotreneko ikuspegia Segurtasun eta Osasunaren gaian, Politika Gobernu Arduradunetik aurrera, Erakunderako eta Erakundean lan egiten duten pertsona guztientzako modu seguru eta osasuntsuan gure jarduera garatzean datza.

BERDINTASUNA

Konprometitua eta lehiakorra diren langileak: lan giro seguruan eta osasuntsuan, lanean egonkortasuna sustatuz, garapen pertsonala eta profesionalaren alde apustua eginez, egokitasuna sustatuz, tratu berdintasuna eta aukerak, aniztasuna, elebitasuna, parte hartzea eta taldeko lana; errespetuan oinarritutako lan erlazioak, elkarrizketa, eta lan-familia bizitzako kontziliazioa.

Euskotren Emakundek Emakumeen eta Gizonen arteko Aukera Berdintasunean Erakunde Laguntzaile bezala ezagutua da eta Berdintasunaren aldeko Enpresa Taldean hartu zuen parte Emakundek ere bultzatuta eta 2004-2006 hirurtekoan zehar garatua izan zen.

Euskotrenek hartutako konpromisoa sendotzeko helburuarekin Emakumeen eta Gizonen Berdintasuneko lorpenarekin eta 2006. urtean hasitako prozesuari jarraipena emanez, urte horretan EuskoTreneko Berdintasunerako I. Plana onartu eta abian jarri zen, 2010 eta 2011. urteetan zehar Diagnostiko bat burutu zen emakumeen eta gizonen berdintasuneko egoerari buruz, eta Emakumeen eta Gizonen Berdintasunerako II. Plana 2012-2015 abian jarri zen. Dagoeneko plan hau garatzen ari da.

Dbusen bidaiatzeko balio duten txartelak dira Mugi eta Lurraldebus txartel pertsonalizatu guztiak, Mugi txartel anonimoa eta San Sebastian Card txartela.

Mugi txartelak baimendutako kiosko eta estankoen sarean erosi daitezke (begiratu baimendutako establezimenduen sarea - LINK), eta San Sebastian Card txartela hiriko turismo informaziorako guneetan.

Tarjetas Dbus

Ordainketa teknologiak gero eta azkarragoak, bateratuagoak eta errazagoak dira. Dbuseko ordainketa sistemen bilakaerari esker, erabiltzaileei hainbat ordainketa metodo erabil ditzakete haien bizi estilora egokituta:

Facilitar pago
Kontakturik gabeko txartel bidez ordaintzea
Gaur egun Dbuseko bidaia ordaintzeko erabiltzen diren txartel guztiak kontakturik gabekoak dira, nahikoa da txartela balidatzeko makinara hurbiltzea, makinan sartu beharrik izan gabe. Sistema horrek autobusera azkarrago igotzea ahalbidetzen du, ilararik ez da sortzen eta bidaiarien autonomia areagotzen du.

Gainera, kontakturik gabeko txartelek erabileraren eta profil motaren arabera pixkanakako beherapenak dituzte, beraz, garraio publikoa zenbat eta gehiago erabili, orduan eta beherapen handiagoak lortuko dira.

Ikusi txartel motak eta beherapenak

Txartela NFC mugikorrekin ordaintzea
Orain gutxi, Dbusek NFC mugikorrekin ordaintzeko sistema txertatu du; horrekin, garraio publikoaren erabiltzaileak telefono mugikorra soilik erabilita ordain dezake bidaia. Teknologia horri esker, mugikorrak garraio txartelaren funtzioa izan dezake, eta hala, txartela birkargatzea eta bidaia ordaintzea errazago egiten da, zuzenean mugikorretik egin baitaiteke.

NFC mugikorrekin ordaintzeko sistema orain proba fasean dago, eta etorkizunean erabiltzaile guztientzat aplikagarri egongo dela espero dugu.

Operadoreen integrazioa
Gipuzkoako garraio publikoko operadoreen ordainketa metodoak eta tarifak integratu direnez, erabiltzaileek orain txartel berarekin probintziako garraio publiko guztietan bidaia dezakete. Hala, Donostian Dbusen bidaiatzen duen erabiltzaileak beste herri batera joateko bidaia txartel berarekin ordain dezake, eta dagozkion beherapenak metatu. Ontzi aldaketak ere errazagoak dira, operadore beraren barruan egindako aldaketak doakoak baitira eta operadore desberdinen artean eginez gero beherapen handiak izaten dituzte.

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